EKAP’e şikayet nasıl yapılır?
Kamu Alımları Elektronik Platformu’nun (EKAP) web sitesi olan ASPX adresine giriş yaptıktan sonra, kullanıcı (şikayet görevlisi) isteklinin ana sayfasındaki “e-şikayetler” menüsüne tıklar. İsteklilerin elektronik şikayette bulunabileceği ihale çağrıları sağ taraftaki panelde listelenir.
İhale şikayetleri nereye yapılır?
Yukarıda belirtildiği üzere, kamu ihalelerine karşı itiraz ve şikâyetler, Kamu İhale Kurumuna (İKK) dilekçe yoluyla yapılmaktadır.
Kamu ihale kurumuna itirazen şikayet nasıl yapılır?
Şikâyetler ihaleyi yapan idareye şahsen veya posta yoluyla veya EKAP (elektronik şikâyet) üzerinden elektronik imza kullanılarak yapılmalıdır. İtiraz şikâyetleri Kamu İhale Kurumuna şahsen veya posta yoluyla veya EKAP (elektronik itiraz şikâyeti) üzerinden elektronik imza kullanılarak yapılmalıdır. dilekçe yoluyla yapılır.
EKAP itirazen şikayet bedeli nedir?
4734/53(j) 02.01.2023-31.01.2024 tarihleri arasında geçerli olan 2023 Kamu İhale Tebliği’ne karşı yapılacak itirazlarda başvuru ücreti; 27.322 TL ₺ ve 109.
İhaleye itiraz nereye yapılır?
Aday, başvuru sahibi ve başvuru potansiyeli olan adayların aşağıdaki hususlara dikkat etmesi önem arz etmektedir: – Elektronik itiraz talebi şu anda yalnızca EKAP’ta yetkili imza sahipleri tarafından yapılabilmektedir.
E şikayet nedir?
Elektronik Şikayet Sistemi * Bu sistem BANKALAR ve DİĞER FİNANSAL KURULUŞLAR ile ilgili şikayetleri kabul etmektedir. Sigorta ile ilgili taleplerinizi Sigorta ve Bireysel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’na iletebilirsiniz.
Şikâyet süresi kaç gündür?
Bildirimi gereken suçlarda, bildirim süresi mağdurun suçu ve faili öğrendiği tarihten itibaren altı aydır. Şikayette bulunma süresi, mağdurun veya zarar gören tarafın suçu veya faili öğrendiği günden (hangisi daha geçse) itibaren başlar.
Kamu ihale kurumunu kim denetler?
Söz konusu kanunun “Mali Saydamlık” başlıklı 7. maddesinde; sayfa 18 T.C. Sayıştay Başkanlığı Kamu İhale Kurumu Sayıştay Denetim Raporu 2021 9 “Her türlü kamu kaynağının satın alınmasında ve kullanılmasında denetimin sağlanması amacıyla kamuoyunun zamanında bilgilendirilmesi gerekir.”
EKAP sorgulama nasıl yapılır?
EKAP’a giriş yapıldıktan sonra “Sözleşme Talepleri” menüsünde yer alan “İş Artış/Azalışları, Fiyat Farkları (+/-) ve Avans Talepleri” bağlantısından talepte bulunulabilir.
İhale kararına 10 günlük itiraz süresi ne zaman başlar?
Örneğin, istekliye 10 gün içinde alınan kararın 13. günde tebliğ edilmesi halinde, 10 günlük başvuru süresi tebliğden sonraki gün başlar.
Bir şikayet kaç günde sonuçlanır?
Şikayetlere en geç 30 gün içinde cevap verilecektir.
4734 sayılı Kamu ihale Kanunu’na göre idare şikayet başvurusu üzerine gerekli incelemeyi yaparak kaç gün içinde karar vermek zorundadır?
(b) İdare tarafından yapılan teftiş, yüklenici, tedarikçi veya hizmet sağlayıcının şikâyete yol açan durumları öğrendiği veya öğrenmesi gerektiği tarihten itibaren on beş gün içinde yapılırsa, İdare tarafından yapılır. İdare, şikâyetin iletildiği tarihten itibaren otuz gün içinde gerekçeli kararını verir.
EKAP ne için kullanılır?
Ekap kısaca bir ihale takip sistemidir. İhaleler bu sistem üzerinden anında, hızlı ve güvenilir bir şekilde takip edilebilir.
İhale itiraz bedeli geri alınır mı?
Başvurucunun, Komitenin bu konudaki kararının kendisine tebliğinden itibaren otuz gün içinde Kuruma başvurması halinde, Kurum, başvuru tarihinden itibaren otuz gün içinde itiraza ilişkin başvuru ücretini iade eder. Diğer hallerde başvuru ücreti iade edilmez.
Şikayetimi nereden takip edebilirim?
Vatandaş Portalı Bilgi Sistemi (Vatandaş Portalı) sayesinde, Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasına sahip tüm vatandaşlarımız, Vatandaş Portalı’na (e-devlet şifresi ile) giriş yaparak adli, idari ve icra makamları nezdinde müdahil oldukları dosyaları takip edebilmektedir.
10 günlük itiraz süresi ne zaman başlar?
İdarenin başvuruya ilişkin kararını 10 gün içinde vermiş ancak “başvuru sahibine bildirimde bulunmamışsa”, başvuru sahibi, karar süresinin bitiminden itibaren 10 gün içinde kuruma başvuruda bulunmak zorundadır.
Kik kararından sonra ne yapılır?
Belirtilen süre içinde karar alınmadığı veya verilen süre içinde alınan kararın yetersiz bulunduğu takdirde, aday veya başvuru sahibi, karar süresinin bitiminden veya kararın alındığı tarihten itibaren onbeş gün içinde karara karşı itiraz edebilir.
EKAP açık eksiltme nasıl yapılır?
Kısmi teklifli ihalelerde “Müzayede Edilecek Parçalar” sekmesi görüntülenir. Açılan ekranda “Elektronik indirime tabi olmayan parçalar” alanından seçilen elemanlar sağa işaret eden ok kullanılarak “Elektronik indirime tabi parçalar” alanına aktarılır. Bu, elektronik olarak indirilecek kısımları belirler.
EKAP kayıt ücreti ne kadar?
EKAP’a kayıt ücretsizdir. Elektronik tedarik platformuna kayıt için herhangi bir ücret alınmaz.